Liz Pappademas borde bokas till Sverige

I dagens post blir det inget långkör utan jag river snabbt av innehållet och fokuserar på det väsentliga. För fem år sen upptäckte jag via den eminenta musikbutiken CD Baby och streamtjänsten Pandora den fantastiska trion Hurts To Purr. Bandet hade relativt nyligen släppt sin självbetitlade debut och var ett av Austins framtidshopp med sin musik nära Fiona Apple, Juliana Hatfield och Cat Powers. Tyvärr hade medlemmarna olika syn på framtiden och de splittrades strax efter skivsläppet. Jag gillade hur som helst den karismatiska sångerskan Liz Pappademas röst och har försökt följa hennes väg framåt. Efter bandsplittringen flyttade hon vidare till Kalifornien, drog igång en solokarriär och 2007 kom albumet 11 Songs. Uppföljaren Television City som släpptes tillsammans med komptrion The Level kom i december och är en sann härlig DIY-skiva som förtjänar en klart större publik. Köp den på Bandcamp eller lyssna på Spotify. Imorgon den 21 februari önskar jag att jag var i Los Angeles, då Liz Pappademas and the Level spelar live på på klubben Bordello. Det kostar endast $5 i entré och då får man även akterna Dorian Wood och Plotz! på menyn. Gissar att jag tyvärr får vänta ett tag till innan bandet dyker upp i Stockholms klubbvärld. Gå om du råkar vara i L.A. då det lär bli en fantastisk kväll och snart blir det klart större klubbar för dem!

Liz Pappademas and the LevelYour Favorite Game Show

Kommentera

