Skriv för en alternativ och intressant musikblogg

Min blogg har funnits sen september 2009 och presenterat mängder av musik sedan dess. Högt som lågt från mängder av genrer, så länge jag har tyckt att det tillfört något. Indie, rock, techno, electro, drum’n’bass, soul, electronica med mera, oftast alternativt och vid flera tillfällen DIY. Bloggen kommer att fortsätta, det är inte dilemmat. Mitt problem är att inläggen kommer att bli färre på grund av en skada som ska åtgärdas och som kräver sjukskrivning. En lösning kunde varit att ta en paus några månader, men vad jag har kommit fram till är att försöka få någon eller några att hjälpa mig istället.

Jag söker därför omgående skribenter som vill skriva om musik (och fotografer) från genrer som kan tillföra bloggen något. Kräver bra och intressanta texter men det är relativt fritt om vad och vilka artister så länge jag tycker det är något som bör läggas upp. Festivaler, spelningar, intervjuer, reportage, recensioner, nyheter och mycket mer kan bli aktuellt. Din fantasi är det som begränsar och kolla gärna tidigare poster om du inte är bekant med vad jag skrivit om.

Jag har tillgång till en hel del utskick, material, uppslag, musik mm och ett kontaktnät som underlättar. Du får gärna bidra med mer själv. Jag blir en form av redaktionssekreterare om allt faller på plats. Känn inte att du kan för lite eller är en ovan skribent, vi ska alla börja någonstans. Frågan är vad vi gör som är det intressanta. Kommer inga ansökningar in tar jag paus efter årslistorna.

Maila fredrik_hoffman75@yahoo.se vid intresse, skriv Hoffas musik i ämnesraden, berätta kort om varför du ska få skriva för mig och ställ gärna frågor om du har några. Oavsett bakgrund eller verklighet, är du välkommen att höra av dig. Under tiden får ni en festival som jag gärna skulle vilja besöka.

Coachella 2010

Kommentera

