I veckan påbörjas årssummeringarna

Det har varit ett otroligt bra musikår för 2010 på flera plan i min värld. Liveupplevelser, klubbnätter, album, nykomlingar och artistmöten har avlöst varandra och en summering av året är inte helt lätt. Det är alltid svårt att stryka och jag gillar mängder av det som passerat mitt liv. Det återstår fortfarande några dagar på året och jag fascineras därför av alla årslistor som kom redan i november när mycket återstod. Hur som helst siktar även jag på att starta mina genomgångar av året i veckan, då jag vet att ytterst lite tillkommer, men det mesta kommer faktiskt efter nyår då det känns mer rättvist för en årssummering. Känns bra att få smaka på karamellerna och ge er fantastiska legenden DJ Hell, som släppte bra musik under året, spelade ett suveränt set på Sónar och som jag dessutom fick träffa på plats i Barcelona. Räkna med att tysken dyker upp i något sammanhang på mina listor och även kommer att beredas utrymme under 2011, tills dess får ni njuta av en bra klubbklassiker från herrn.

DJ HellSuicide Commando

Kommentera

