Interpol befinner sig i Stockholm i mars

Kommer förmodligen inte att gå på konserten i mars, men jag tycker ändå att du som inte sett bandet live borde ta och fundera över ett biljettköp. Amerikanska Interpol är ett indieband som har ett sound som andas Joy Division fast i en mordernare tappning och som med Turn On The Bright Lights som släpptes 2002 gjorde ett av de viktigaste och bästa albumen under 2000-talet och något alla borde ha i sin skivsamling. Bättre än årets självbetitlade fjärde album som är bra och som fick hyfsad kritik men som inte orkade in på min topp 50, då det inte håller fullt ut. Hur som helst kommer bandet till Stockholm för en spelning på fashionabla Cirkus den 7 mars och som kostar 350 kronor + förköp. Lagom stort spelställe, ganska intimt och jag minns härliga spelningar med såväl The Strokes, bob hund, Kris Kristofferson och Kraftwerk i lokalen, för att nämna några jag sett där, så jag tror det blir perfekt för Interpol.

InterpolBarricade

Kommentera

