Lite mer än en vecka till Blood Red Shoes

Ett band som definitivt kommer att vara med på någon av mina årslistor är den underbara duon Blood Red Shoes som jag bara inte kan få nog av. Med samma ideal som The Kills, Matt And Kim och The White Stripes är det svårt att sitta still och med sitt fantastiska andra album Fire Like This visade bandet att de vill vara med och slåss i toppen. Ska bli spännande och se om de orkar in på min livelista då jag nästa vecka drar och ser deras turnéavslut i hemstaden Brighton. Kommer bli magiskt tror jag och jag längtar redan till England även om det för tillfället är väldigt kallt och risken för snö finns där med. Hur som helst finns det fortfarande 8 biljetter kvar till Blood Red Shoes spelning på Concorde så det är bara att hänga med nästa onsdag! Idag sa bandet märkligt nog att singeln Light It Up som redan haft release en gång, släpptes igen, men jag tror att det kan vara frågan om en nyutgåva i ett annat format. Istället för att fokusera på den erbjuder er att klicka er till en gratis MP3 av Heartsink som släpptes i maj och en skön video på Don´t Ask som släpptes i oktober. Känns klart fräschare och roligare, även solen har ju sina fläckar.

Blood Red Shoes – Heartsink [MP3]

Blood Red ShoesDon´t Ask

Kommentera

