Beady Eye är knappast ett nytt Oasis

Trodde först det var ett skämt och har inte hämtat mig helt och hållet. Gissar att mitt ointresse kring herrarnas skapande de senaste åren gjorde att jag helt missat att de jobbade med ett nytt band. När Noel Gallagher lämnade Oasis och det överjästa bandet bandet gick i graven trodde jag självklart att det skulle komma något nytt snart från någon av bröderna, men inte det här. Liam Gallagher tog tillsammns med de kvarvarande medlemmarna Andy Bell, Chris Sharrock och Gem Archer och startade nya gruppen Beady Eye. En grupp som fortfarande håller sig till 60-talsrötter men som nästan tonat bort alla Beatles-influenser, för att istället ta in Rolling Stones, Jerry Lee Lewis och T. Rex i bagaget. Bandet befinner sig för tillfället i studion tillsammans med producenten Steve Lillywhite för att jobba fram ett album som ska släppas till sommaren 2011. Liam tror att bandet kommer att bli större än Oasis, vilket känns overkligt i sammanhanget och jag undrar vilka som kommer att tilltalas av Beady Eye. Hur som helst kan ni ju kolla in nya videon Bring The Light, som även finns som gratis MP3bandets hemsida.

Beady EyesBring The Light

Kommentera

