Band Of Horses ute med nya videon Dilly

Amerikanska Band Of Horses släppte två fantastiska skivor med Everything All The Time och Cease To Begin. Två skivor som jag då och då faller tillbaka till och som är riktiga toppar. Med tredje skivan Infinite Arms föll det igenom en del för Seattles alternativa country med indieideal i mitt tycke. De var inte dåliga och de förnyade sig en del. Skivan har sina ögonblick, men för få och den kommer knappast att landa på min årslista och de är inte ens nära för en diskussion. Många kritiker tyckte annorlunda och jag undrar om de verkligen står fast vid det fortfarande. Lyssna på nya tredje singeln Dilly, vars småbisarra video gör att man lätt missar att musiken inte är lika stark längre. Ganska slätstruket och för polerat för min smak och lite synd på en så genomarbetad video.

Band Of HorsesDilly

2 svar to “Band Of Horses ute med nya videon Dilly”

  1. detta är bloggen jag letat efter. min musik i en fin inramning av bra skrivande. får ratta in radion till helgen med.

Kommentera

