På lördag är det final på EL med Emmon

Hade jag inte redan haft planer som jag tror infaller för min del under lördagen hade avslutningen för klubben EL varit mitt fokus. I vanlig ordning är det elektronisk musik från synt, electro, new wave och italo som får dominera på Regeringsgatan 88 och i DJ-båset kommer Tova, Karin Ström och Ricard XVI från Lowe att ge sitt, men den stora dragaren står på scen 21.30. Den svenska electrodrottningen Emmon ger då en spelning och det kan inte annat än att bli bra. Emma Nylén som även är sångerska i popbandet Paris brukar bjuda på bra live och även om det var ett tag sen jag såg henne har jag aldrig blivit besviken av hennes dansanta musik. 60 kronor i entré är det och kontanter är det som gäller. Det stänger redan 01.00 men då har du säkert garderat dig med ett medlemskap i Kruthuset som fortsätter dansen hela natten.

EmmonLips On Fire

Kommentera

