No Age 101105 på Debaser Medis – 7/10

Idag är det precis en vecka efter deras spelning på Debaser Medis och det kändes bra att lägga upp ett antal bilder samt skriva lite om kvällen. Jag träffade No Age i samband med spelningen och det kommer att komma upp mer framöver men för stunden har jag fullt upp med annat. Hur som helst är gitarristen Randy Randall och den sjungade trummisen Dean Spunt två trevliga killar från LA och likt förra gången vi sågs fick jag bra respons. Inför turnén och på vissa delar av albumet albumet Everything In Between har duon utökats med Cundo Bermudez på sampler så jag tyckte det skulle bli intressant att se det hela live.

Återigen hade klubben What We Do Is Secret ett riktigt bra band på scen och förutsättningarna var goda. Däremot är Debaser Medis en av Stockholms tråkigaste livescener och kräver fullsatt om en toppspelning ska uppnås, vilket det tyvärr inte var. Det hjälpte en del med den härliga känsla den pogodansande gruppen framför scenen förmedlade, men att Debaser Slussen hade passat bättre råder det ingen tvivel om.

No Age visade hur som helst att de återigen vill vara med på mina årslistor när de skakade om med sin noise indie, punk och lo-fi. Alternativa tongångar bortom dagens hitlistor. Att senaste albumet är lite mer polerat och återhållsamt märktes inte lika tydligt live. Glitter och Fever Dreaming levde klart ut, men i mitt tycke är Teen Creeps, Boy Void och Here Should Be My Home fortfarande favoriter.

En spelning som kunde ha fått full pott föll som sagt en del, men mest på grund av lokalen. Lite synd men samtidigt är jag nöjd med att fått höra Everybody´s Down live igen och ni som inte var där missade något.

Kommentera

