Noonie Bao tror jag vi får höra mer av

Hon har spelat några gånger live i Stockholm och värmde upp Hurts när de var på Debaser Medis, men det har ännu inte lossnat helt för tjejen med alter egot Noonie Bao. Självvalt eller inte spelar ingen större roll, för hon är en riktigt talangfull musiker som arbetar på sitt debutalbum som jag hoppas kommer snart. Hon har varit signad på Stockholmsbolaget La Vida Locash tidigare, men verkar i dagsläget vara utan kontrakt om hennes Myspace stämmer. Hur som helst gör hon r’n’b-inspirerad pianopop där akustiska instrument blandas med elektroniska och som ger samma känsla som Idiot Wind (tidigare Hajen) och Niki and The Dove. Personliga och vackra texter med ett vemod som kryper på. Med hennes underbara röst känner jag mig harmoniserad och drömmer mig bort. Jag önskar bara mer och hoppas att jag snart får se henne live.

Noonie BaoEnd Of The Road

Kommentera

