PJ, Cat och Tori får runda av min söndag

Mängder av musik passerar min vardag och fortfarande är det mesta från män som kommer i min inbox. Musikbranschens duktiga kvinnor har ofta en skev världsbild att jobba emot och får inte sällan kämpa hårdare för att komma fram. Oavsett genre. Jag försöker ge så jämlikt utrymme som jag kan i bloggen men det är inte enkelt då jag även har nyhetsvärde och kvalité att ta hänsyn till. Många kvinnor har dessutom redan filtrerats bort hos skivbolag innan nyheter når mig. Därför ser jag det extra angeläget att jag själv hittar så mycket jag kan via andra bloggar, Twitter, Myspace, tips från vänner etc. Min blogg ska spegla det jag själv gillar eller sådant jag tycker borde få mer uppmärksamhet oavsett bakgrund, sexuell läggning, genre, språk eller hur det framförs. Så räkna med fler stilar, kulturer och yttringar från andra begåvade tjejer framöver. Såväl gammalt som nytt. Finns hur många som helst. Idag blir det tre kvinnor jag beundrar, har sett live och som gör fantastisk musik jag aldrig får nog av.

PJ HarveyIs That All There Is?

Cat PowerLived In Bars

Tori AmosCrucify

Kommentera

