Ratatat slutsålt på Debaser Slussen i november

Har lyssnat på Mike Stroud och Evan Mast sedan deras självbetitlade debut släpptes på XL Recordings 2001, men inte lika frekvent och helt missat att de fått en enormt ökad popularitet. Alltid kul att vara först på det nya svarta och sen gäller det ju att hitta nästa hajp och då är det lätt att tappa bort en del om man ska vara lite ironisk i sammanhanget. Hur som helst var jag nyfiken på att gå och se Brooklynduon Ratatat igen men missade tydligen chansen då det till min förvåning var slutsålt. Visserligen är inte Debaser Slussen speciellt stort men att killarnas intrumentala elektroniska indie med psykadeliska drag skulle vara så populärt hade jag inte greppat. Särskilt då deras fjärde skiva LP4 som släpptes i juni fick lagom kritik. Hur som helst är deras musik över lag riktigt bra om du frågar mig och en fredag som denna strålande höstdag, blir det perfekt att presentera deras alternativa toner och fundera på vägar till att komma in på spelningen, eller om jag ska åka till Malmö. Den 6 november spelar RatatatDebaser i Malmö (inget förköp) och den 7 november är det Debaser Slussen i Stockholm (slutsålt) som gäller.

RatatatDrugs

RatatatParty With Children

Kommentera

