Kite och Pearl Fiction spär på en redan bra helg

Nu på lördag är det mängder av bra bokningar i Stockholm och själv har jag mina planer klara, även om jag nu kommer att ta det ganska lugnt på Monday Bar XLMünchenbryggeriet. En klubbkväll med tre dansgolv, där jag gissar att jag håller mig till Swedish Technos golv. Finns även trance och hard floor om man är inne på det och det kostar 260 kronor i förköp eller 300 kronor i dörren. Men om du nu skulle ha helt tomt i planeringen och vill ha ytterligare ett bra alternativ att fundera på, tycker jag du ska bli medlem i kulturföreningen Pluto som håller till vid Färgfabriken vid Liljeholmen. Där blir det underhållning från två alternativa akter som jag tror passar lokalen perfekt. Duon Kite, som består av Christian Berg (Yvonne och Strip Music) och Nicklas Sternemo (The Mo och Melody Club) gör elektronisk indie med mörka popideal och Zeitgeists Pearl som solo går under namnet Pearl Fiction och han gör electronica som passerar ett 80-tal i deppformat. Lär bli en monoton, mörk och vemodig kväll med mycket synttoner som känns perfekta för en Halloweenhelg. Entrén är satt till 100 kronor och då får du även ett antal DJ:s utöver artisterna. Glöm inte att bli medlem och på Pluto gäller bara kontanter.

KiteWays To Dance

Pearl FictionInsomnia


Kommentera

