Rekordförsäljning för Emmabodafestivalen

Igår klockan 18.00 började Emmabodafestivalen sin försäljning för 2011 års festival. Inga artister är släppta än men enligt arrangörerna är det frågan om riktigt bra bokningar. Hur som helst lockade festivalen med 200 biljetter för 495 kronor som tog slut på bara ett par minuter och webbplatsen kraschade. Sen släpptes ytterligare 200 för 545 kronor och samma sak inträffade igen och dagen slutade på en försäljning på totalt 1000 biljetter. Rekord för premiärförsäljningen och arrangerande föreningen Vinterbadarna valde att utöka nästa säljnivå645 kronor med ytterligare 300 biljetter, vilket även det är billigt! Själv tänkte jag att jag skulle pröva möjligheterna och hängde på låset och kom i de båda första säljomgångarna till att trycka på Visa-symbolen för köp när mitt köp kraschade. Kändes surt då jag hade fått biljett och jag tyckte att det borde funnits någon sparfunktion i systemet, men samtidigt är 645 kronor + förköp betydligt billigare än slutpriset945 kronor + förköp. 2011 års Emmabodafestival äger rum den 28 juli till den 30 juli.

Kommentera

