Havet är ny intressant elektronisk musik

Havet kom för ett tag sen i min inbox på mailen och med bara 432 vännerMyspace samt fyra låtar i spellistan undrade jag omgående vad det var för något och om det skulle vara värt en lyssning. Ännu mer fundersam blev jag då musiken inte fanns på någon plats typ Spotify, Last FM eller YouTube. Skulle det vara värt en lyssning ? Hur som helst är 28-åriga Leon Wolczynski från Östersund den som gömmer sig bakom Havet. Han är en elektronisk indiemusiker av sant DIY-snitt som skapar pop med enkla syntslingor som får mig spontant att tänka på Biker Boy, UmiUmi och Neon Indian. Jag tror han kan bli klart intressant när han filat lite på musiken och kanske bytt till något bättre namn. Havet är ett ganska dåligt då det är dels svårt att hitta via sökmotorer men också då det redan finns ett ambient rockband med namnet. Får se vad som händer men kolla, lyssna och bedöm själva.

Kommentera

