Blood Red Shoes låt Heartsink försvann

Skulle ha skrivit om det här tidigare men av någon anledning kom annat emellan. Hade inte Kristofer påmint mig igår hade jag förmodligen glömt bort mina favoriter Blood Red Shoes senaste video. Det underbara bandet från Brighton släppte i våras det fantastiska albumet Fire Like This. Ett album som kommer att vara med på min årslista då det är fantastiskt. De lyckas med konststycket att låta massiva trots det bara är en duo och ljudbilden är som om de hade kört The Kills, Giant Drag och Sonic Youth genom samma mixer. Härligt är det och jag vill se dem live snart och bokar ingen i Stockholm får jag snart ta tag i frågan själv. Hur som helst är deras senaste singel Heartsink som kom i augusti redan riktigt bra men videon lyfter den ett snäpp och att Laura-Mary Carter dessutom bär en Led Zeppelin gör inte saken sämre.

Blood Red ShoesHeartsink

Kommentera

