Mallorca Scars är ett namn att ha koll på

Lukas Thomasson är en 19 år gammal kille från Lund som skapar elektronisk indie. Han är en svensk intressant debutant jag tror vi kommer att få höra hel del mer av i framtiden. Särskilt när han har filat en del på sitt skapande. Under namnet Mallorca Scars har han skrapat ihop ett album som trots sann DIY-anda finns på Spotify och dessutom har något jag tilltalas av. Härligt opretentiöst och kravlöst, vilket gör mig nyfiken på mer och jag lyssnar vidare. Lo-fipop med en produktion som bitvis är amatörmässig men ändå har en ljudbild som lockar. Får mig att tänka på Neon Indian, Lo-Fi-Fnk och ett dåsigt The Though Alliance. Med enkla medel har han skapat musik jag gärna vill höra mer av och ska bli kul att följa honom framöver. Jag undrar hur länge han blir osignad…

Kommentera

