Band Of Skulls dominerar i min spelare

Ibland blir jag förundrad över hur jag kunnat missa band som är fantastiskt bra och som dessutom förmodligen skulle ha varit med på min årslista över bra skivor förra året. Southamptons Band of Skulls har märkligt nog fått passera mitt medvetande relativt obemärkt och det är med en stor glädje jag i veckan har botaniserat i deras fantastiska debutskiva Baby Darling Doll Face Honey som kom förra våren. Klassiska retroinfluenser med garagerock nära The White Stripes, Blood Red Shoes och The Kills. Osäker om de har spelat i Sverige men oavsett borde de komma hit och spela och det snart. Firar min upptäckt med att dra av tre bra klipp från denna härliga trio som får skaka om lite av valdagssöndag. Ikväll är för övrigt Hoffas musikTHS Radio 95,3 MHzFM-bandet i Stockholm eller webben på www.thsradio.se. 22.00-23.00 blir det musik för hela slanten. Lyssna och njut.

Band of SkullsI Know What I Am

Band of SkullsDeath By Diamonds And Pearls

Band of SkullsFires

Ett svar to “Band Of Skulls dominerar i min spelare”

  1. […] trion Band of Skulls skrev jag ett inlägg om i höstas och nu har det blivit dags igen. Klassiska retroinfluenser med garagerock nära The […]

Kommentera

