Ett år med Hoffas musik och mer ska det bli

Imorgon är det exakt ett år sedan jag publicerade det första inlägget för min musikblogg. Mycket har det blivit och det har hela tiden utvecklats framåt, även om en del jag hade tänkt göra har släpat efter något. Tanken är att fortsätta som förut men att jag ska bli bättre i informationen och återblickarna. Ska även försöka jobba mer med mina vänner fotograferna när jag har intervjuer och konserter i agendan. Hade även en del problem med datorn i somras vilket gjort att Sónar-intervjuerna släpar efter en del, men det kommer, var så säker. Dessutom ska jag försöka koppla radiodelen mer mot bloggen så att Hoffas musik blir det dominerande elementet i mina publiceringar. Nytt år och nya äventyr i min musikvärld.

Även ett år sedan Ulrich Schnauss hörde av sig

Det är inte bara ett år sedan bloggen startade utan också ett år sedan jag fick något nytt från den  tyska DJ:n och musikproducenten Ulrich Schnauss. Vad passar då inte bättre än att sprida lite glädje med nyheter och musik från honom. Mannen från Kiel är en mer okänd men fantastisk förmåga inom electronica, ambient techno och indietronica som fler borde känna till. Med influenser från artister som Chapterhouse, Slowdive, My Bloody Valentine och LFO reser han ofta fram i ett landskap där musiken får styra. De senaste två år har Ulrich Schnauss haft en tuff sits med sitt egna material och försökt hitta tillbaka till skaparglädjen. Han har jobbat mer med andra artister i olika samarbeten och med diverse remixer. På senare tid har han glädjande nog börjat hitta tillbaka till sin egna musik och kommer inom en ganska snar framtid att släppa något igen. Skulle gissa att om inte innan årskiftet så direkt efter kommer Ulrich Schnauss fjärde album och det ska bli kul att höra hur han lirkar sig vidare i sitt skapande. I väntan på det kommer tre fina klipp med musik jag tycker om.

Ulrich Schnauss – Clear Day

Ulrich Schnauss -Ten Years

Ulrich Schnauss – Gone Forever

Kommentera

