I november går du på Debaser Medis och No Age

Kaliforniska No Age är ett band du måste ha sett live för att du ska kunna dö i frid. Ett av de mer personliga banden jag vet och som både på Roskilde 2008 och Way Out West samma år kastade om mitt inre och gav mitt liv en ytterligare dimension. Hade det inte ösregnat i Göteborg tänkte bandet fortsätta spela på gatan utanför och ibland förstör vädret allt. Randy Randall på gitarr och Dean Allen Spunt på trummor har inför i år utökats med Cundo Bermudez på sampler. Ska bli kul att höra skillnaden. Jag tog upp frågan om sampler med bandet 2008 så det känns extra kul att kunna prata med herrarna igen. I övrigt är No Age ett band som lyssnat in sig på Hüsker Dü, My Bloody Valentine och The Ramones och det märker du när du ser bandet live. En upplevelse du inte vill vara utan. Den 28 september släpps killarnas andra album Everything in Between och det som tidigare på Sub Pop. 5 november är de här och det på Debaser Medis. 100 kronor kostar kalaset, inget förköp och då får du dessutom Abe Vigoda på scen. Ett fynd om du frågar mig. Se till att vara där om du vill vara med i matchen.

Kommentera

