Roskilde snart slutsåld och Glastonbury börjar

Alla Roskildefestivalens fyradagarspass är trots de är riktigt dyra, otroligt nog slutsålda. Om du ändå vill kunna bevista den fantastiska danska festivalen gäller det att snabba på för snart är även alla endagarspass slut. Det finns fortfarande till torsdag, fredag och söndag. På söndagen avslutar Prince hela kalaset och jag blir faktiskt sugen på att bara dra ner för att se legenden. Kan bli hur intressant som helst, men tyvärr jobbar jag. Saknar festivalen efter alla mina år där och får sikta in mig på en återkomst så snart det går. Alltid bra program i slutänden och även så nu. Tar och firar med en Tuborg.

Imorgon börjar förresten Glastonbury Festival i England och en mer imponerande line up har jag sällan sett. Stevie Wonder, Muse, Flaming Lips, Orbital, The XX, Broken Social Scene och Fat Boy Slim är bara en handfull namn utav de hundratals som kommer. Löjligt mycket jag skulle viljat sett. Det är en riktigt bra festival här också även om inte lika organiserad som sin danska dito. Trist att inte vara där men vad ska jag göra när inte Lotto-vinsten kom till min favör? Får lyssna på BBC Radio 1 istället och njuta av atmosfären on air. Ska bli kul det också! Får planera bättre nästa år.

2 svar to “Roskilde snart slutsåld och Glastonbury börjar”

  1. Visst har de alltid en grym lineup, men det är nästan så att man kan åka dit oberoende av vilka band som kommer.

    • Både Roskile och Glastonbury är fantastiska festivaler om du frågar mig och jag gillar vibben oavsett vad som spelar. Oftast är det ju bra bokningar till båda och jag har haft grymt kul och sett hur mycket som helst. Smörgåsbord för en musiknörd med tillhörande party!

Kommentera

