Trädgårdens lugn letar sig fram i Hägersten

Snubblar ibland över lite rolig musik som lockar till glädje och upptäckt. Hägerstens botaniska är definitivt ett sådant band och att namnet anknyter till mina hoods gör inte saken sämre. Det är ett samarbete mellan Sofia Hultin och Johan Eriksson som anknyter till konst men ändå är bredare och därför blev en botanisk trädgård. Det är ett band med rötter i trädgårdens näringsrika jord och intressanta scenkläder som gör att jag hoppas att jag snart får se bandet live. De sjunger om ensamhet, förhoppningar och tröst som blandas med naturens lugna själ och betongens hårdhet när motorvägen passerar Hägersten. I januari släppte de sin debut och det ligger nära Mitt piano och Säkert! i stil. Annorlunda och kul tycker jag och något jag lätt tycker ska beredas plats här på bloggen.

Hägerstens botaniskaLåt dom andra sköta kärleken

Kommentera

