En helt vanlig vecka i Stockholm… eller?

Idag är en bra dag då jag ska på Anna von HausswolffSödra Teatern även om jag helst hade varit på väg till The Great Escape och Brighton istället. Grämer mig att jag missar denna otroligt intressanta festival och speciellt spelningarna med Japandroids, Blood Red Shoes (deras hemmaplan…), Ellie Goulding, Marina & The Diamonds och Broken Social Scene. Men men det kommer fler tåg och jag siktar in mig på artisterna och festivalen en annan gång. Veckan i Stockholm är en galen vecka för den delen. Derrick May, Deadmau5, Johnossi, Anna von Hausswolff, Handen på hjärtat-turnen, Lo-Fi-Fnk, Tony Senghore och Petter ska alla spela i vår huvudstad de närmaste fyra dagarna och man behöver ju inte gilla alla för att inse hur bra livescenen blivit med MP3-åldern. Grymt kul och jag firar med fyra klipp från artistskaran!

Anna von HausswolffPills

JohnossiWhat’s The Point

Derrick May – DJ-set, the closing set på Paradiso Dekmatel i Amsterdam

Deadmau5 – Live Sónar 2009

Kommentera

