The Long Blondes Kate tillbaka med nytt

Efter bara två album tvingades det fantastiska indiepopbandet The Long Blondes till upplösning. De var en av mina favoriter men splittrades 2008 efter att gitarristen Dorian Cox tragiskt nog fick en stroke och inte kunde fortsätta. Ett riktigt bra band som jag träffade 2007 när de spelade på Debaser Slussen och då intervjuade jag just Dorian. Får ta och försöka hitta den och publicera den här framöver. Hur som helst har The Long Blondes karismatiska sångerska Kate Jackson fortsatt jobba på en solokarriär med Bernard Butler som var med i Suede och är tillbaka med nytt. Hon är känd för sin glamorösa indiepunkstil, med ett fantastiskt drag och med en röst jag gillar. Ska bli riktigt intressant och se vad som kommer framöver då Homeward Bound som finns uppe på hennes Myspace-sida är en klart lugnare låt. Riktigt bra är den i alla fall och tongångarna från både Bernard Butler och The Long Blondes går igen. Ser fram emot album längre fram.

Ett svar to “The Long Blondes Kate tillbaka med nytt”

  1. […] ungefär ett år sen skrev jag ett inlägg om att Kate Jackson, som tidigare var frontfigur i det fantastiska indiepopbandet The Long Blondes, […]

Kommentera

