Mauro & Plura ger mig en ny dimension

Har sedan några år ingen TV hemma i mitt hem men tack vare Nyström hittade jag till TV8s Play på nätet och kunde upptäcka en fantastisk TV-serie. För er som missat den, se den. Jag gillar mat och musik, vilket serien ger båda bitarna av. Mauro & Pluras kök ligger fortfarande uppe och är ett eldorado för en musikälskare. Har fått omvärdera och ta till mig mer av såväl Plura Jonsson och hans Eldkvarn som Mauro Scocco efter serien. jag har även fått nya idéer i min matlagning. Sympatiskt, fantastiskt roligt och en annorlunda vinkel än vanliga matlagningsprogram gör de båda herrarna till något av det bästa på många år. Visst är det lite lättsamt och jag önskar hela tiden mer. Samtidigt blir iallafall jag nyfiken på mer när det gäller såväl mat, musik, som gäster och letar mig vidare. 8 program härlig TV-underhållning om 45 minuter per program. Se och njut.

Kommentera

