The Big Chill

The Big Chill är en brittisk musikfestival som hålls varje år i augusti vid Eastnor Castle inte långt ifrån Herefordshire. Musiken är alternativ club och chill som lockat mig att åka dit varje år de senaste 10 åren, även om det ännu inte har blivit av. Med 35000 besökare i en vacker parkmiljö på landet vid ett slott, har jag svårt att tro att det kan bli så mycket bättre när det förutom musiken även serveras riktigt bra mat, film och kabaré. Problemet för min del är att ta mig dit då det kostar en del. Har hur som helst övervägt och vinner jag en slant på Lotto åker jag då det är en grymt bra line up med namn som M.I.A., Massive Attack, Spencer Tunick, Hexstatic, The Shoes, Candi Staton, Kurt Wagner, Cris Coco, Joker, Gilles Peterson, Roots Manuva, Martyn, Zero 7 (DJ set), Roy Ayers, Tinie Tempah, Peter Hook and Howard Marks present ‘An evening of Unknown Pleasure’, Matthew Herbert, Andrew Weatherall, Tom Middleton, Toddla T, José Padilla, Terry Callier, Kruder & Dorfmeister, Mr Scruff, Andreya Triana, Mad Professor, Kelis, Kirsty Almeida, 2020 Soundsystem, Little Dragon och Layo & Bushwacka!, skivbolaget Hospital presenterar dessutom drum’n’bass med High Contrast, London Electricity och Danny Bird. Några till namn tillkommer. Så räkna med en festival som ger en både musik och geografiskt utrymme för själen. £ 155 kostar det för att besöka alla dagarna så jag hoppas bara på vinst!

Kommentera

