Sónar 2010 närmar sig

Samtidigt som Stockholm har bröllopsyra är det bra party av annat slag i både Barcelona och i A Coruña. Party som jag sätter bra mycket högre. Sónar 2010 växer och utökas i år till två städer, om nu någon missat det. Barcelona blir den större festivalen av de båda och den jag siktar in mig på. Men precis som när den startades 1994 och Sónar kids började förra året,  så spelar den legendariska klubbkungen Laurent Garnier på den mindre i A Corunã. Lär säkert bli tre timmars brillierande av den ödmjuke fransmannen som sällan gör en besviken. Dagens inlägg om Sónar blir hur som helst inget rabblande om line ups, utan en aptitretare från festivalen som gjort en trailer med pilgrimsresa. Lite ett genomgående tema i hela Sónar 2010 är de huvklädda pilgrimsfigurerna som med sina filmäventyr ska poängtera utökningen till Galicien. En region dit aposteln Sankt Jakob vandrade och är begravd. Nog om det, nedan har ni en trailer från Sónar och som är verkligen annorlunda mot vad alla andra festivaler presenterar. Kul tycker jag och jag blir klart mer sugen på att åka.

Kommentera

