Olivia Sandell spelar med sitt band på Bara vi

Ibland upptäcker jag på Myspace artister som är okända för de flesta trots att de gör fantastisk musik som fler borde få höra. Där fyller min blogg ett syfte och det är min avsikt att hela tiden ta upp namn som jag tycker förtjänar det. Det är precis tre år sedan Olivia Sandell hade sin profilstart på nätverket och sedan dess har hon haft 4206 som passerat hennes sida. Däribland jag, men det borde vara fler. Vacker pianobaserad sing o songwriter med vacker intressant röst och fina texter nära Taxi Taxi!, First Aid Kit och Hajen/Jaw Lesson. Tyvärr har jag missat henne live men nu ska jag äntligen få chansen då hon besöker Bara vi onsdagen den 5e maj. Men nu blir det inte solo utan med hennes nya band Oh My O. Samma vackra röst men gruppen gör mer jazzig pop med teatraliska uttryck och musik med lite mer drag. Jag föredrar nog Olivia Sandell själv och hoppas hon fortsätter med det. Men jag gillar bandet också, tycker det är klart intressant och klart värt en kväll. Ska bli riktigt kul att få se live och höra hur det låter. Spelningen börjar kring 21 och Bara vi ligger på Skånegatan nära Pet Sounds. Inträde är endast 30 kronor och då får vi också musik från Rebecca Eliasson. Klart billigt för trevlig och bra live.

Kommentera

