Pluto får besök av José González

Göteborgsbandet Junip bildades av José González, Elias Araya och Tobias Winterkorn nära millenieskiftet. Deras första 7-tummare kom ut redan 2000 och EP:n Black Refuge släpptes i slutet av 2005 och via RCRD LBL släpptes Chickens/Azaleadalen under 2009, men bandet kom i andrahand. Junip har under perioder spelat tillsammans när egna karriärer tillåtit det, men det är först nu som medlemmarna ska lägga full energi på bandet. Alternativt, med folk och indie inte långt från José González egna musik, fast med fler instrument. Under 2010 kommer såväl EP som album att släppas och ett antal festivaler samt en mindre USA-turné ska klaras av. Nu på fredag, den 23e april, besöker bandet kulturföreningen Pluto och deras lokal vid Färgfabriken vid Liljeholmen. Litet och intimt, vilket passar bandets musik perfekt. Bli medlem i Pluto om du vill komma in på fredag. Det kostar 55 kronor och sen tillkommer väl antagligen entré för kvällen. Räkna med att det kan bli mycket folk. Just nu bjuder bandet för övrigt på låten Rope and Summit på sin hemsida.

2 svar to “Pluto får besök av José González”

  1. Hoffa! Strålande blogg, stor behållning. Såg att du recenserar DIY-grejer och skulle gärna höra ett utlåtande om min nysläppta EP. Jag letade kontaktuppgifter till dig utan framgång och jag ber om ursäkt om jag bryter mot en eventuell oskriven regel, att inte skriva den här typen av förfrågningar i en blogg-kommentar. Hur som helst, har du tid vore det roligt att få en kommentar på min EP, Springtime Laughter: http://marcusgamme.bandcamp.com

    Allt gott!

    • Tack!! Haha ingen fara Marcus, jag som varit dålig med kontaktdetaljer. Ser fram emot att få lyssna in mig och återkomma. Hur som helst är kontaktdetaljer uppdaterade. Ha det prima och så hörs vi snart!

Kommentera

