Ett band jag gärna ser mer av under året

Mycket den senaste tiden har handlat om live i mina inlägg, konserter, festivaler etc, så inför helgen tyckte jag att ett avbrott kunde vara bra. Brooklyntrion Class Actress släppte i februari EPn Journal of Ardency och som konstigt nog finns på Spotify trots att det är väldigt smal musik. Kanske på grund av att det är släppt på Terrible Records, Grizzly Bears Chris Taylors relativt nystartade label. Det är en trio som toppas av forna singer-songwritern Elizabeth Harper som tidigare gjorde enklare låtar med bara gitarr men så mötte hon producenterna Scott Rosenthal och Mark Richardson, vilket ändrade soundet markant. Med toner av pop, electro och new wave som andas Human League, New Order och The Cure men också nyare artister som Glass Candy, Ladyhawke och Florence + The Machine växte mitt intresse fort. Det är inte på något sätt nytt men det är riktigt bra och jag längtar redan efter mer material, samt att få se trion live snart.

Elizabeth HarperThe Sea

Class ActressJournal of Ardency

Class ActressLet Me Take You Out

Kommentera

