Editors spelar på Berns

Birminghambandet Editors kommer till Stockholm den 5e maj för en spelning på Berns. Indie till max trots att de når massorna och det med ett sound präglat av såväl Joy Division som Interpol, men ändå eget. 2005 släpptes fantastiska debuten The Back Room och jag minns fortfarande den efterföljande turnén som kom till Stockholm och Debaser Slussen den 16 februari 2006. Jag och min polare Manne drog dit och såg Editors samt förbandet Brakes. Vi firade järnet för jag hade fått min lya samma vecka och vi såg bara glädje i allt. Vi hamnade backstage med banden, drog i oss ett antal järn och hade hur trevligt som helst. Efteråt hade vi efterfest med skivbolagstjejen och sångaren i BrakesKvarnen. En galen kväll som spårade ur och resulterade i problem på jobbet dagen efter då jag stank sprit, men kul hade vi!  För spelningen på Berns kostar det 295 kronor + serviceavgifter. Se om du inte gjort det, då de är riktigt bra live.

Kommentera

