I dag serverar jag She Keeps Bees

Skärtorsdag och första april. Väntar bara på att bli lurad snart. I väntan på det ger jag er en post med ett band som varit det mest frekventa i min spelare senaste tiden. Sällan blir jag helt fast i mina tankar av ny musik i min värld men ibland stannar tid och rymd. Så är fallet med She Keeps Bees, som förvisso inte är ett nytt band då de släppte sin debut Minisink Hotel redan 2006. Men det är nytt för min del och jag kan inte sluta lyssna på dem.

Bandet som är en duo bestående av Jessica Larrabee och Andy LaPlant, gör enligt många rock nära The White Stripes, men jag tycker nog det låter betydligt mer PJ Harvey, The Kills och Cat Power. De är från Brooklyn och under 2008 släppte de sitt andra album det hemmainspelade Nests som finns på Spotify. Det är hur som helst ett band jag hoppas kommer hit och drar av några låtar under året, då det är fantastiskt bra och jag vill bara ha mer!

She Keeps BeesGimme

She Keeps BeesCageMatch

Shee Keeps BeesRelease

Kommentera

