Dengue Fever spelar i Stockholm

De sex medlemmarna i Los Angeles-bandet Dengue Fever kommer till Stockholm och Berns för en spelning den 3e maj. Med fantastisk musik i bagaget och med en härlig inställning som gör sig riktigt bra live är det något jag klart kan rekommendera. Det är psykadeliska rock, blandat med lite kalifornisk surf samt kambodjansk pop med 60-talsstämning och man vill bara ha mer. Sångerskan Chhom Nimol och de fem amerikanska killarna gör musik som gör en glad. Jag minns fortfande mitt möte med bandet och deras spelningar på Roskilde och på Way Out West 2008. Personligt, annorlunda och inte en sur min så långt ögat kunde nå. Med det då precis släppta albumet Venus On Earth fick publiken ännu ett älsklingsband att njuta av. Såväl spelningen på Way Out West som albumet nådde mina årslistor. 180 kronor + serviceavgift går det hela på när de kommer till Berns.

Kommentera

