My Brightest Diamond får bli dagens post

Amerikanska multiinstrumentalisten och sing-songwritern Shara Worden, som samarbetat med såväl Sufjans Stevens som The Decemberists, gör musik som jag berörs av. Tack vare Sandra fick jag återupptäcka denna sångfågel som uppträder som ledarfigur i ett kollektiv under namnet My Brightest Diamond och som jag tidigare bara hört vid några få tillfällen. Fantastiskt kul att komma tillbaka och dessutom inse att det är riktigt bra. Jag undrar lite hur jag skjutit henne åt sidan. Hur som helst släppte hon 2006 Bring Me The Workhorse och 2008 kom uppföljaren A Thousand Shark’s Teeth, som båda är bra album och klart värda mer uppmärksamhet. Med en blandning av opera, kabaré, pop växer min nyfikenhet för hennes teatraliska musik rejält och jag hoppas jag får se henne live i en nära framtid. Tre låtar serverar jag därför från henne i dagens lilla post.

My Brightest DiamondHymne à l’amour

My Brightest DiamondInside A Boy

My Brightest DiamondSomething Of An End

Kommentera

