Dagens tips på musikfronten

Ibland får jag vänförfrågningar på min sida på Myspace av band jag undrar hur jag över huvud taget kunnat missa. Fransk-brittiska duon Mono Taxi som baserar sig i London och funnits sen 2003 är ett sådant exempel. Med musik som angränsar till shoegaze, indie och pop vill jag bara ha mer ju mer jag lyssnar. Det luktar The Breeders, The Jesus and Mary Chain, Sonic Youth och My Bloody Valentine. Men också nyare band som Matt & Kim, She Keeps Bees och The Pains Of Being Pure At Heart ligger nära och jag är fast. Ellice Williams and Antoine Collin gör vacker musik helt enkelt och får därför min fulla uppmärksamhet i dagens post med tre bra spår. Lyssna och njut av den fantastiska musiken, så får vi hoppas att bandet kommer över till Sverige framöver och att mer musik adderas Spotify.

Mono TaxiThe Sound Of You

Mono TaxiLove Show No Mercy To Fools

Mono TaxiMust Be The Weather

Kommentera

