Drömmer mig bort med Lamb

Ett band som nästan helt försvunnit är tyvärr brittiska Lamb, som gjorde vacker musik mellan trip hop och drum n bass.  Duon har hela tiden haft svårt att överträffa debuten Lamb och 2004 tog de en paus. Frågan är om och när vi kommer få se Lou Rhodes och Andy Barlow igen då Manchesterbandet inte släppt något nytt sen 2003. Trots att de sagt att de har spelat färdig tidigare så har de återförenats några tillfällen men inget nytt har presenterats. Den ödmjuka duon som jag träffade 2001 har hur som helst gjort en av världens vackraste låtar och som lätt glöms bort men som alltid trollbinder mig. Minns fortfarande hur jag drömde mig bort på Roskilde 1999 och hur kärleken alltid blir närvarande med Lou Rhodes fantastiska stämma. Gorecki är kärlek.

LambGorecki

4 svar to “Drömmer mig bort med Lamb”

  1. aldrig hört lamb förut men får ju säga att det inte lät dåligt alls! är ganska ny inom trip hopgenren men har hört lite smått och tycker de är så himla mysigt och chill. sneaker pimps skiva ”splinter” kan vara något av de bästa jag hört.

    ska kolla upp lamb mer:)

    • Finns massor av bra inom genren som jag gärna tipsar om, hur som helt är Lambs debut riktigt bra. Skrev fel först…nu e alla länkar där o rätt info haha. Ska kolla upp Sneaker Pimps mer. Spin spin sugar kom jag ihåg som en riktigt bra låt!

  2. de är bara att tipsa!:) det enda jag känner till är i stort sätt portishead och massive attacks ”teardrop” och ja, sneaker pimps då. sen är jag ganska off när det kommer till den genren.

    har faktiskt inte lyssnat mycket på den låten eller den första skivan överhuvudtaget från SP. har lite svårt för kelli daytons röst. föredrar chris! men nååångång ska jag ge den första skivan ett försök.

  3. oki, ska sammanställa lite framöver o ge bra tips. finns massor utöver de fantastiska du nämner. återkommer där…:)

Kommentera

