Mer elektroniska inslag i mars

Det var ju slutsålt till emineta Florence And The Machine, så jag blev lite besviken att missa denna chans att få se en riktigt bra hajp. Hur som helst repareras detta något av att jag imorgon ska fira födelsedag med vänner och god mat, samt se La Roux live på Berns. Ska bli riktigt kul och något jag ser fram emot. Tror på bättre förutsättningar här än på Sónar i somras. Kanske blir det fortsättning med bra musik i helgen, då klubben LoftetDebaser Medis har lockat hit fantastiska franska Brodinski som är en av årets verkligt stora  löftena inom electro och techno. Lutar åt en dansant kväll på lördag.

Intressant och bra line up på Bloc 2010

Bloc 2010 är en helt osannolik bra festival och pågår den 12 till 14 mars i Minehead i England. Brukar alltid sälja slut och med årets line up kan jag förstå det. Så långt är bland annat comebackande Salt N Pepa, Grandmaster Flash, Adam Beyer, Benga, Roots Manuva, Derrick May, Model 500 feat. Juan Atkins mfl, Luke Slater, Ellen Allien, Zinc, DJ Hype, Ms Dynamite, Autechre, Luke Vibert, Joker, Joy Orbison och ett gäng till klara och fler namn ska dessutom tillkomma. Löjligt bra helt enkelt. För £140 + förköp har du en plats på festivalen och ett enklare boende ordnat. Bara att åka om man har råd.

Familjen kommer med nytt och åker på turné

Johan T Karlsson, eller Familjen som han kallar sig, kommer med nytt material. Nya singeln När planeterna stannat tar vid där albumet Det snurrar i min skalle avslutade och är det första för ett förmodat album senare i vår. Den 8e maj kommer Familjen till Hornstulls Strand och klubben Popaganda för en spelning. Fler datum och spelorter finns på Familjens hemsida. Den 8e mars finns singeln att köpa via iTunes.

Ruby ThroatLie To Me

Redan med Queen Adreena blev jag fäst vid KatieJane Garsides underbara stämma och inte tar det slut där. Med mer återhållsam stil i duon Ruby Throat trollbinder den karrismatiska sångerskan mig än mer. Det är en duo bestående av KatieJane Garside och Chris Whittingham som är relativt okända trots två skivsläpp. På deras första skiva The Ventriloquist som kom under 2008 finns den helt fantastiskt vackra Lie To Me med. Luta er tillbaka, lyssna och njut av härligt lugn indie från denna vackra riot grrrl.

Nerina PallotI Don´t Want To Go Out

Nerina Pallot släpper nya I Don´t Want To Go Out i tre olika EP-format. Det är hennes andra singel från hennes tredje album The Graduate och blir försmaken till hennes turné som pågår i Storbitannien under april månad. Får hoppas att den brittiska sångerskan även tar tag i en skandinavienturné längre fram under året.

DesireUnder Your Spell

Många artister har redan visat att de vill vara med på mina årslistor för 2010. Tyvärr missade jag Desires album II för att det skulle kunna få vara med på årslistan över album. Ett album som är fantastiskt bra. Hur som helst ska jag inte missa bandets spelning på Debaser Medis den första maj, då även Glass Candy spelar. En av favoriterna på albumet är fantastiska Under Your Spell. Lyssna och njut.

4 svar to “Mer elektroniska inslag i mars”

  1. Tjena Fredrik.

    Cool blogg. Själv lyssnar jag mest på elektronisk musik.

    Varför skriver jag här nu då? Tja… heter också Fredrik Hoffman. Snodde domänen fredrikhoffman.se. Sorry.🙂

    • Haha den är ju fantastiskt bra! Tackar. Lyssnar blandat men en del elektroniskt passeras ibland. Snyggt namn. Är det du som bor på Söder och har fått min post nån gång?🙂

  2. Nej.

    Jag bor norr om stan och har inte fått någon namnes post.

    Eller… fick en gång en läderpiska och latexsuspensoar hemskickad. Blev lite förbryllad då. (Närå, skojar bara).

    • Haha ok, vi var iaf två som heter Fredrik Hoffman och som bodde på Söder samtidigt utav 18 i Sverige totalt o han fick ngn bröllopsinbjudan o nåt annat ingen latex…:) du stavar iaf samma som mig. Hur som helst får du ha det prima och tack för inlägg!

Kommentera

