Hoffa Awards 2010

Som alla andra musik- och medianördar har jag mina summeringar under året. Tidigare fick ni mina årslistor utan rangordning och nu har turen kommit till en annan summering. Bloggen har nu varit uppe i sex månader, det har blivit en hel del inlägg med mycket bra musik och det tycker jag är värt att fira med mer individuella placeringar i musikvärlden för 2009 och ni får härmed Hoffas Awards 2010. Inte var det lätt, men här får ni det helt subjektivt och sammanvägt med spelnivå på Last FM, Myspace och annat jag har min musikvärld. Ibland kan artisterna som sådana tangera flera klasser, genre som sådan kanske är oklar eller inte helt sann för artisten ifråga, men så är ju musiken idag så min lista får avspegla det också. Ingen gala bjuds det på än i alla fall men klara placeringar och er som möter mig ute får gärna skåla över ett glas. Ha fortsatt galant 2010!

Hoffa Award 2010

Bästa nykomling – The XX

Bästa solo – Jay Reatard

Bästa grupp – The Pains Of Being Pure At Heart

Bästa album – Yeah Yeah YeahsIt´s Blitz!

Bästa låt – The Pink MountaintopsWhile We Were Dreaming

Bästa svenskspråkiga låt – bob hundTinnitus i hjärtat


Bästa live – Buraka Som Sistema

Bästa ljudkuliss – Fuck Buttons

Bästa pop – Lacrosse

Bästa rock – Apse

Bästa punk – Wavves

Bästa indie – Matt & Kim

Bästa lo-fi – Girls

Bästa singer/songwriter – Neko Case

Bästa club – Jori Hulkkonen

Bästa elektroniska – Desire

Bästa hip hop – Blakroc

Bästa blandade – Ebony Bones

Bästa återkomst – Sonic Youth

Bästa klubb – Hornstulls Strand

Bästa festival – Sónar

Kommentera

