Lite musik som ska lyssnas in

Ledsen om detta inlägg blir lite kort och mindre berikande med musik, men är på resande fot, så då fick jag begränsa mig något. Får redigera lite fel när jag väl kommer hem och lägga till länkar. Hur som helst blir det musikposter som jag tycker ni borde få ta del av och i vanlig ordning blir det fem stycken.

WavvesSo Bored

Spelar på Debaser Slussen på söndag och är en akt som bara måste ses. Missar tyvärr denna spelning och inte mycket att göra något åt. Galen kalifornisk noisy lofi-punk med stort drag som fick ställas in i våras på grund av alkoholproblem.

Smashing PumpkinsToday

För att det är en mycket bra video och låt, samt att det var länge sen jag hörde den.

Elisabeth FraserMoses

Det är ett decenium sen hon släppte något material, men nu har nya singeln Moses kommit och det på eminenta labeln Rough Trade. Elisabeth Fraser, som även var med i Cocteau Twins under åttiotalet, har gjort sig känd som en av de mer folkskygga artisterna. Något som undertecknad kan skriva under på, då jag träffade henne en jul för flera år sen. Hon är fantastiskt trevlig och sympatisk men vill inte riktigt vara med i ljuset bland folk och går hellre ifrån. Hur som helst firar jag med att spela låten så klart och ser fram emot mer från henne.

The Young PunxSimple Pleasures

Har varit med tidigare i min blogg och nu får de en ny chans, då de släpper två låtar gratis på nätet. Lite som ett nytt Chemical Brothers om man vill säga lite om hur det låter och även om de två spåren Simple Pleasures och Like Dat feat Count Bass D inte är bandets bästa kostar det inget för dig att lyssna på det eller för den delen att ladda hem spåren.

Dmitry FyodorovCarnage

Adrian Recordings är ett fantastiskt litet skivbolag och inför jul firar de alltid med att släppa lite mixar för gratis nedladdning, så även nu. Jag är inte sen på att haka på och det är bara att gå in pa bolagets sida för att ladda hem och spana in deras grymt schyssta katalog med Dmitry Fyodorov, Familjen, Andreas Tilliander och mycket annat.

Kommentera

